Den faste forbindelse mellem Danmark og Tyskland begynder så småt at blive synlig.
Mandag morgen lagde Femern A/S et opslag på flere af selskabets sociale medier med en video, der viser en lille del af det første tunnelelement - altså en del af tunnelen, der til sin tid skal sørge for, at man kan køre tørskoet frem og tilbage mellem Lolland og Femern.
Hvert element er sammenlagt 217 meter langt og opdelt i ni segmenter, og efterhånden som hvert segment er færdigt, bliver det skubbet fremad, så der er plads til at støbe det næste segment.
På et tidspunkt bliver rækken af segmenter så lang, at der ikke længere er plads til det hele under taget på elementfabrikken, og det er det, der er sket nu, hvor spidsen af det første tunnelelement så at sige har stukket næsen ud i snevejret.
Indtil videre består det første tunnelelement af fire segmenter, og et femte er nu under opbygning - man er med andre ord halvvejs med byggeriet af det første af de 79 standardelementer og 10 specialelementer, som tunnelen kommer til at bestå af.
Femern Bælt-tunnelen forventes at åbne i 2029.